czwartek, 15 lutego 2018

Biuro - idealne miejsce, by w domu panował ład i porządek

Kiedy chodziłam jeszcze do szkoły to w moim szkolnych rzeczach był wiecznie bajzel. Ciężko było mi znaleźć jakiekolwiek papierki, które dostawałam chociażby od nauczycieli. Jakoś nie bardzo się tym wtedy przejmowałam. Od czasu, kiedy wybrałam się na studia zaczęłam do tego przykładać większą wagę, bo i papiery, które dostawałam były zdecydowanie bardziej ważne. Podpisywałam różne umowy z placówkami, w których odbywałam praktyki, podpisywałam również umowy z innymi firmami (chociażby tymi ślubnymi) i chaos jaki panował w dokumentach zaczął mi uprzykrzać życie. Postanowiłam zmienić coś w tym zakresie. Tak naprawdę, nie trzeba wiele, by w końcu zapanował ład i porządek. W tytule posta wspomniałam o biurze i bez tego żadne poważne przedsiębiorstwo nie funkcjonuje. Zazwyczaj jest to odrębne pomieszczenie - zwykłemu śmiertelnikowi gromadzącemu papiery z zakresu gospodarstwa domowego wystarczy tak naprawdę jeden kącik. A co powinno się w nim znaleźć?


ERGONOMICZNE STANOWISKO PRACY

W zależności od tego, czy jest to biuro w firmie czy w domu, należałoby je inaczej urządzić. Jeżeli meblujemy biuro, jako swoje miejsce pracy, przy którym będziemy spędzać czasem 8-10 godzin, musi być ono jak najbardziej ergonomiczne i dopasowane do osoby, która będzie przy nim siedziała. Musi być to dopasowanie m.in. do wzrostu. Przy domowym biurze nie musimy, aż tak zwracać na to uwagę, ponieważ nie będziemy przy biurko spędzać tak wiele czasu. Ważny jest wtedy wygodny fotel i biurko. Jeżeli o mnie chodzi, jak wolę biurka jedynie z blatami - lepiej sprząta się to pomieszczenie, bo nigdzie nie gromadzi się kurz, ale również my sami mamy więcej swobody. Obecnie mam biurko, które po obu stronach ma dodatkowe szafki - to dobre rozwiązanie, jeżeli nie mamy zbyt wiele miejsca. Ja mam bardzo duży pokój, więc chętnie bym z nich zrezygnowała. Na poniższej inspiracji znalazłam fajne biurko oraz krzesło obrotowe ze sklepu ergoExpert. Można tam znaleźć ładne, ale i tanie meble biurowe. Krzesło obrotowe to dobre rozwiązanie, ponieważ możemy dopasować sobie odpowiednią wysokość.

SZAFKA DO PRZECHOWYWANIA DOKUMENTÓW

Jeżeli tak jak mi, podobają się Wam biurka z samymi blatami, to należy kupić kolejny mebel, w którym będziemy trzymać wszystkie papiery. Tu trzeba ocenić, jakiej wielkości szafki potrzebujemy, biorąc pod uwagę ilość dokumentów do przechowywania. Mi podobają się te podłużne z szufladami.

DOBRE OŚWIETLENIE NA BIURKO

Od kilku lat jestem szczęśliwą posiadaczką lampy bezcieniowej. Dostałam ją w prezencie, kiedy jeszcze robiłam paznokcie różnym kobietom. Teraz świetnie służy mi jako lampka na biurko. Daje białe światło, które nie męczy oczu i nie wyobrażam sobie teraz bez niej funkcjonowania. Była pomocna podczas pisania różnego rodzaju prac na studia czy nawet teraz, gdy piszę post na bloga.


SEGREGATORY NA DOKUMENTY

Przy dobrej organizacji papierów, najlepsze są segregatory. Dzięki nim możemy wszystko ładnie pochować w koszulki i posegregować. Wertowanie dokumentów, jak książki, jest zdecydowanie bardziej proste, niż wyciąganie wszystkiego z teczki i przekładanie. Jeżeli kupimy segregatory w ładne wzory to mogą one też stanowić dekorację. 

DODATKI I AKCESORIA NA BIURKO

Jak już wspominałam wielokrotnie, bardzo lubię kwiaty, więc nie wyobrażam sobie, by mogło ich zabraknąć na biurku. Od razu robi się przytulnie. Kolejnym gadżetem może być również kalendarz biurowy - wygląda ładnie, a i zapisać coś można, np. termin jakiejś płatności czy inną ważną datę.

Odkąd kupiłam kilka segregatorów i uporządkowałam wszystkie papiery (a pozbyłam się tych zbędnych), wszystko jest na swoim miejscu. Mogę podzielić je na kilka kategorii, np. umowy ślubne, rzeczy wiązane ze studiami czy blogiem. Trzymam wszystko w jednym miejscu i w każdej chwili wiem, gdzie mam szukać "papierka", którego szukam.

A Wy macie takie miejsce, w którym trzymacie wszystkie dokumenty?

45 komentarzy

  1. Porządek jest wszędzie wskazany, ale powiem szczerze, że jak wszystko poukładam, posegreguję to w końcu nie wiem gdzie co jest ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak dla mnie w biurze najważniejsze jest wygodne krzesło i dobrze dopasowane do biurka. Bez tego ani rusz :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie mam w domu biura ale miejsce na najważniejsze dokumenty oczywiście mam. Trzymamy je w szafce, w segregatorach. Lubię wiedzieć gdzie co mam. Staram się również aby moja córka utrzymywała porządek w swoim pokoju i ja biurku. Bardzo ważne aby nasza córka miała dobrze oświetlone biurko. To bardzo ważne podczas odrabiania lekcji.

    OdpowiedzUsuń
  4. Niestety nie mam biura, a nawet kącika które by go przypominało ale wązne dokumenty trzymam w komodzie wszystko poukładane

    OdpowiedzUsuń
  5. Grunt to dobra organizacja ��

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja teraz urządzam swoje biuro, gdzie będę przyjmować swoich uczniów :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Domowe biuro a właściwie każde musi być tak urządzone aby był w nim ład. Inaczej można oszaleć wiecznie szukając odpowiednich dokumentów. Coś o tym wiem. Dobre oświetlenie, ergonomiczny fotel oraz wygodne biurko do pracy to podstawa

    OdpowiedzUsuń
  8. Moje małe biuro jest ciągle w przeróbce, szukam biurka, ale takie jakie bym chciała nie zmieści mi się w pokoju ;)
    O segregatorach ciągle zapominam, a przydałyby się ze dwa albo trzy ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Marze o swoim biurze, wręcz śnię o nim ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Mnie się marzy taki domowy kącik z wlasnym biurkiem.... ach!

    OdpowiedzUsuń
  11. Od kiedy pamiętam, dokumenty mam zawsze poukładane w segregatory. Lubię wiedzieć co gdzie jest i jeśli potrzebuję jakiegoś dokumentu na już to mam go od razu bez zbędnego szukania :) Jedna szafka przeznaczona na te szpargały i to wszystko, ale oczywiście marzy mi się przynajmniej jakiś kącik chociażby, ale jak na razie to tylko marzenia :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ooo, ja jestem absolutną zwolenniczką takich osobnych miejsc do pracy, gdzieś gdzie można się całkowicie odgrodzić i zrobić to w taki sposób, by lepiej się funkcjonowało :)

    OdpowiedzUsuń
  13. marzy mi się swoje małe, domowe biuro, w którym mogłabym na spokojnie oddać się blogowaniu, bez córki plączącej się pod nogami :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja, szczegolnie gdy sie uczyłam zawsze musialam miec porzadek i wszystko poukladane na swoim miejscu. Nie lubilam haosu, bo mnie on rozpraszal. Takie wpisy sa dla mnie mega wazne, bo teraz kiedy prowadzę bloga i planuje kazfy post rowniez lubie miec wszystko idealnie ułożone:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja wszystkie dokumenty trzymam w segregatorach w szafce. Staram się mieć w nich porządek.

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja ostatnio kupiłam drewniane segregatory na dokumenty i pomalowałam lakierobejcą w komorze wenge. Wyszło idealnie 😃

    OdpowiedzUsuń
  17. Dobra organizacja to podstawa. Dzięki temu możemy nie tylko zaoszczędzić przestrzeń, ale też czas, bo wiemy gdzie możemy znaleźć interesujące nas dokumenty :)

    OdpowiedzUsuń
  18. W moim przyszłym domu mam zamiar mieć takie miejsce :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Oczywiście ze mam! Wszystko jest tam poukladane, a znalezienie dowolnej rzeczy zjamuje doslownie 3 sek. Takie miejsce w domu jest wazne i jesli tylko mamy mozliwosc je stworzyc - robmy to!

    OdpowiedzUsuń
  20. U mnie z ładem i porządkiem jest problem - tak to jest, gdy pracuje się po 80 h w tygodniu 😂

    OdpowiedzUsuń
  21. Oświetlenie to u mnie podstawa, nie wyobrażam sobie już pracować w takich warunkach jak kiedyś! :) Co prawda moje biurko już zostało całkowicie przeznaczone na paznokciowe, jednak tam oświetlenie jest równie ważne ;) Dokumenty oczywiście posegregowane i opisane, żeby nic nie zginęło ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Na daną chwilę nie mam takiego miejsca w domu - niestety moje mieszkanie jest za małe. Pamiętam jednak, że jak chodziłam do szkoły to bardzo lubiłam mój kącik do nauki. Korzystałam z róznych teczek, segregatorów, wszystko było uporządkowane i jasne. Bardzo lubiłam tam siedzieć i łatwiej mi przychodziła nauka.

    OdpowiedzUsuń
  23. U mnie wszystko jeszcze jest w starym mieszkaniu, ale jak tylko wprowadzę się na dobre w nowe miejsce, będę mieć wszystko poukładane. Nie lubię bałaganu, szczególnie w dokumentach:)

    OdpowiedzUsuń
  24. Ja osobiście wszystkie dokumenty mam w teczkach, w których one jeszcze znajdują się w koszulkach i każda z osobna jest podpisana, więc w sumie też nie mam problemu ze znalezieniem dokumentów.

    OdpowiedzUsuń
  25. Porządek to podstawa, sama ostatnio robiłam porządki i aż się zdziwiłam ile nie potrzebnych papierków mam na biurku. Teraz mam wszystko posegregowane i z łatwością znajduje to czego szukam.

    OdpowiedzUsuń
  26. Dobra organizacja to podstawa :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Biuro jest bardzo ważne. Też niedługo będę je urządzać. Mam nadzieję, że jeszcze w tym roku.

    OdpowiedzUsuń
  28. Porządek jest bardzo ważny wtedy jest nam łatwiej wszystko ogarnąć i znaleźć niż w takim bałaganie :)

    OdpowiedzUsuń
  29. zdecydowanie wygodny fotel i biurko, a do tego pełno kalendarzy i segregatorów:)
    porządek musi być

    OdpowiedzUsuń
  30. Ja mam czeropokojowe mieszkanie i jeszcze nie znalazłam idealnego miejsca na biurko :)

    OdpowiedzUsuń
  31. U nas mama ma pełno tych papierów i czasem sama nie daje z nimi rady 💗 niedawno jednak kupiła kilka teczek i segregatorów i już jest porządek.

    OdpowiedzUsuń
  32. Oczywiście dokumenty mam w segregatorach. Zawsze muszę mieć pod ręką co potrzebuje.

    OdpowiedzUsuń
  33. Ja muszę mieć porządek w dokumentach, chociaż ostatnio zapanował tam lekko bałagan i irytuje mnie nawet myśl o tym że mam tam czegoś szukać

    OdpowiedzUsuń
  34. Ciężko pracować jak nie ma się porządku :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Dokładnie zgadzam się z tym co piszesz dobra organizacja i porządek w biurze zdecydowanie ułatwia pracę i sprawia że idzie ona znacznie szybciej

    OdpowiedzUsuń
  36. ja w moim biurku nie trzymam żadnych papierów, ale mam od tego specjalną komodę. Zgodzę się, że porządek w takim miejscu jest najważniejszy. Nie używam segregatorów, bo nie mam aż tyle dokumentów żeby je tak wydzielać, ale wszystko ma swoją półkę, np. osobno umowy, osobno dokumentacja rachunków itp. :) U mnie oświetleniem od zawsze jest tylko główna lampa w pokoju. Nie potrafię kompletnie korzystać z takich małych lampek, które stawia się na biurko. Może to dziwne, ale strasznie mnie irytuje fakt, że mam światło tylko obok siebie, a po bokach nic nie widać. Też uwielbiam kwiaty i zawsze ozdabiają moje biurko jak i resztę pokoju ❤

    OdpowiedzUsuń
  37. Marzy mi się takie pomieszczenie w domu, aby przechowywać wszystkie biurowe rzeczy :)

    OdpowiedzUsuń
  38. mam swój taki kącik w którym mam biurko i całą domową oraz blogową księgowość :)

    OdpowiedzUsuń
  39. Post jak najbardziej na czasie dla mnie :)
    Właśnie urządzam swój mały kącik :*

    OdpowiedzUsuń
  40. Moje dokumenty i różnego rodzaju papiery wymagają reorganizacji :D Niby wszystko ma swoje miejsce, ale czasem jak przychodzi znaleźć coś konkretnego to łapię się na tym, że jednak nie jest to wszystko poukładane tak jak powinno być ;)

    OdpowiedzUsuń
  41. Uwielbiam dobrą organizację.. wszelkie pomocne rzeczy są u mnie mile widziane choć nie lubię gdy na biurku mam za dużo rzeczy

    OdpowiedzUsuń
  42. Dla mnie domowe biuro to niezbędne pomieszczenie, czy chociażby kącik. Skądś trzeba zarządzać światem, żeby nie zatonąć w niezapłaconych rachunkach, bez prądu i środków do życia haha :D

    OdpowiedzUsuń
  43. Nie mam biura, ale wpis bardzo interesujący :) W domu jednak też by się przydało to fajnie urządzić :)

    OdpowiedzUsuń
  44. Ostatnio to u mnie jeste jeen wielki nieład !!! Hahahha koneicznie powinnam zainwestować w jakieś ładne segretagatory :* Buziaki

    OdpowiedzUsuń
  45. Nie mam biura, mam biurko w pokoju i to wszystko. Lubię kalendarze i notesiki, wszystko jest wtedy na miejscu i wiem gdzie, czego szukać.

    OdpowiedzUsuń

Serdecznie dziękuję za komentarze i opinie, które niewątpliwie mobilizują mnie do tworzenia dla Was i sprawiają, że mam poczucie, że to co robię ma sens. To wiele dla mnie znaczy!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...